Over Hogeschooltaal

“Ze kunnen niet meer schrijven…”

concludeert Ed Landman, docent Avans Hogeschool, in 2003, “… en daar ga ik wat aan doen! Want dat is doodzonde; als je beter schrijft, heb je meer studiesucces en word je beter in je vak.” Ed startte Hogeschooltaal en bouwde, samen met zijn 3 multigetalenteerde kinderen, een geavanceerd online programma uit tot een succesvolle onderwijsdienst. Bijgestaan door een academische adviesraad, bestaande uit schoolleiders en vakcoryfeeën uit Nederland en Vlaanderen.

Noordhoff

De grootste educatieve uitgeverij van Nederland – (h)erkende de kracht van Hogeschooltaal als digitaal leer- en toetsmiddel en als servicegerichte dienst en nam het bedrijf eind 2016 onder haar vleugels. Vervolgens vroegen docenten om eenzelfde concept voor Engels. En inmiddels is het aantal docenten en studenten dat enthousiast is over Hogeschooltaal gegroeid naar ruim 73.000. Ze gebruiken ‘HST’ gedurende de hele opleiding, om steeds beter en aantrekkelijker te kunnen schrijven en om hun vakkennis steeds beter ‘op papier’ te krijgen.

gebruikers

uren bespaard

toetsen gemaakt

Ons team

Ons team bestaat uit 25 mensen die dagelijks bezig zijn met Hogeschooltaal, van wie 10 externe ontwikkelaars/auteurs/docenten. Wij zijn Gedreven Vernieuwers met samen 751 jaar onderwijs- en schrijfervaring. De hoogste kwaliteit. Interdisciplinair samenwerken. Innovatie op het snijvlak van didactiek-psychometrie-IT. Gepersonaliseerd en adaptief online leren. DIENSTVERLENING & SERVICE aan studenten en docenten. Academisch én data-driven, SCHRIJVEN, beter worden, alles vanuit de onderwijspraktijk. Het Bredase leven, gemiddelde leeftijd begin dertig.

Vergezicht

In de verte zien wij een Hogeschooltaal dat het hele proces van taalontwikkelend leren – in ons geval de schrijfvaardigheid – faciliteert met digitale dienstverlening. Het digitale programma analyseert doorlopend en systematisch alle unieke, open schrijfproducten die een student tijdens zijn opleiding maakt, het signaleert fouten en geeft zinvolle aanwijzingen voor de hoogste kwaliteit en aantrekkelijkheid.

Nieuwsbrief voor docenten

Niets meer missen, meld je aan

Aanmelden nieuwsbrief Noordhoff hoger onderwijs

Graag informeren en inspireren we je met onze e-mailnieuwsbrieven. Laat ons weten waarover je op de hoogte gehouden wilt worden!

Ik ben:

Vind jouw school: